REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARĂ 2020-2021


ROMÂNIA

MINISTERUL EDUCAŢIEI  ȘI CERCETĂRII

INSPECTORATUL ŞCOLAR AL JUDEŢULUI NEAMȚ

CENTRUL ŞCOLAR PENTRU EDUCAŢIE INCLUZIVĂ   ROMAN

Str. Prof. Dumitru Mărtinaș, nr. 11, tel./fax 0233/741751, e-mail: scoala_speciala_roman@yahoo.com


Nr. 1601/30.10.2020

 

REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARĂ

al

CENTRULUI ŞCOLAR PENTRU EDUCAŢIE INCLUZIVĂ

 ROMAN

 

CAPITOLUL I

 

DISPOZIŢII GENERALE

 

Art.1. Regulamentul intern al Centrului Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Roman, denumit în continuare regulament, cuprinde norme, reguli şi prevederi specifice condiţiilor concrete de desfăşurare a activităţii, în concordanţă cu prevederile legale în vigoare.

 

Art.2. Prezentul regulament se bazează pe prevederilor Legii Educaţiei Naţionale nr.1/2011 şi ale normelor metodologice, regulamentelor şi instrucţiunilor ce decurg din aplicarea acestei legi, pe O.M.E.C.T.S. 5555/2011 - Anexa nr. 3 - Regulament-cadru privind organizarea şi funcţionarea centrelor şcolare pentru educaţie incluzivă, O.M.E.C.T.S. 5573/2011 privind Regulamentul de organizare şi funcţionare a învăţământului special şi special integrat, O.M.E.C.T.S. 5574/2011 privind organizarea serviciilor de sprijin educaţional pentru copiii, elevii şi tinerii cu cerinţe educaţionale speciale, integraţi în învăţământul de masă, precum şi O.M.E.C.T.S. 6552/2011 privind evaluarea, asistenţa psihoeducaţională, orientarea şcolară şi orientarea profesională a copiilor, a elevilor şi a tinerilor cu cerinţe educaţionale speciale, dar și O.M.E.C nr. 5447/31.08.2020 privind Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar.

 

Art.3. Respectarea prevederilor prezentului Regulament este obligatorie pentru întregul personal didactic, didactic auxiliar şi nedidactic al Centrului Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Roman (C.S.E.I. Roman), pentru elevi şi pentru părinţii / asistenţii maternali / reprezentanţii legali ai acestora.

 

Art.4. În incinta C.S.E.I. Roman sunt interzise, potrivit legii, crearea şi funcţionarea oricăror formaţiuni politice, organizarea şi desfăşurarea activităţilor de propagandă politică şi/sau prozelitism religios, cât şi orice formă de activitate care încalcă normele convieţuirii sociale sau care pun în pericol sănătatea fizică şi psihică a elevilor, a personalului didactic, didactic auxiliar sau nedidactic.

 

Art.5. Anul şcolar începe la 1 septembrie şi se încheie la 31 august din anul calendaristic următor. Structura anului şcolar este cea stabilită anual prin ordin al ministrului de resort.

În situaţii deosebite cursurile şcolare pot fi suspendate temporar fie prin dispoziţie a ministrului educaţiei sau a inspectorului şcolar general, fie la solicitarea directorului C.S.E.I. Roman aprobată de inspectorul şcolar general.

În toate situaţiile, suspendarea cursurilor va fi urmată de măsuri pentru parcurgerea integrală a programei şcolare, până la sfârşitul semestrului, respectiv al anului şcolar, măsuri stabilite prin decizie a directorului C.S.E.I. şi concretizate de personalul didactic şi didactic auxiliar.

 

 

CAPITOLUL II

ORGANIZAREA CENTRULUI ŞCOLAR PENTRU EDUCAŢIE INCLUZIVĂ ROMAN

 

Art.6. Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Roman reprezintă cadrul instituţional de acţiune care asigură accesul la educaţie tuturor copiilor prin educaţie formală şi servicii educaţionale acordate copiilor cu cerinţe educaţionale speciale şcolarizaţi atât în învăţământul special cât şi în învăţământul de masă, precum şi personalului care este implicat în educaţia acestora.

 

Art.7. Activităţile specifice procesului de învăţământ din C.S.E.I. se desfăşoară sub îndrumarea şi coordonarea Inspectoratului Şcolar Judeţean Neamț.

 

Art.8. Procesul de învăţământ este organizat şi se desfăşoară ca învăţământ de zi. Pentru elevii care, din motive medicale sau din cauza unei dizabilităţi sunt nedeplasabili, se organizează şcolarizarea acestora la domiciliu.

 

Art.9. Desfăşurarea procesului instructiv-educativ al copiilor cu cerinţe educaţionale speciale se realizează astfel:

- Învățământ preșcolar

- Învăţământ primar

- Învăţământ gimnazial

- Asistenţă psihoeducaţională a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale integraţi în diverse clase din cadrul şcolilor de masă din Roman și zonă, prin cadre didactice de sprijin;

- Asistenţă educaţională la domiciliul elevilor cu cerinţe educaţionale speciale nedeplasabili.

 

Art.10. Constituirea, încadrarea şi dispunerea spaţială a claselor se face anual de către directorul C.S.E.I. şi se aprobă în şedinţă a Consiliului de administraţie, de regulă, cu o săptămână înaintea începerii cursurilor.

Constituirea claselor se realizează cu respectarea normelor în vigoare privind numărul de elevi, iar distribuirea lor spaţială se face în raport cu vârsta elevilor şi gradul lor de dizabilitate.

 

Art.11. Cursurile se desfăşoară în două schimburi, cu începere de la ora 8 până la ora 13 (primul schimb) și de la ora 14 până la ora 18 (al doilea schimb, de terapie educațională complexă și integrată)

Durata orei de curs pentru învăţământul preșcolar, primar și  gimnazial  este de 45 minute, cu o pauză de 15 minute după fiecare oră și o pauză mare de 30 minute după primele două ore (respectiv 9,45 – 10,15 schimbul I și 15,45 – 16,15 schimbul II)

Datorită situației pandemice, în acest an școlar pauzele sunt organizate diferențiat, pe clase, conform unui grafic stabilit și aprobat.

 

Art.12. Activitatea didactică se desfăşoară pe baza orarului şcolar, care se elaborează anual de Comisia pentru întocmirea orarului, sub conducerea directorului, pe baza propunerilor cadrelor didactice. Orarul şcolar se aprobă de către directorul C.S.E.I., de regulă, înaintea începerii cursurilor şi se aduce la cunoştinţa cadrelor didactice şi auxiliar didactice, a elevilor şi părinţilor / asistenţilor maternali ai acestora.

Respectarea orarului şcolar este obligatorie pentru întreg personalul C.S.E.I., pentru elevi şi părinţii/reprezentanţii legali ai acestora şi nu poate fi modificat decât în situaţii deosebite, la propunerea dirigintelui clasei, avizată de directorul adjunct cu probleme de învăţământ şi aprobată de directorul C.S.E.I.

 

Art.13. Sub conducerea diriginţilor/conducătorilor claselor, se vor realiza cu colectivul fiecărei clase activități extraşcolare, în afara orelor de curs, care vor fi consemnate în condica de prezenţă a cadrelor didactice. Planificarea de principiu a activităţilor extraşcolare se va centraliza, la începutul fiecărui an şcolar, de către responsabilul Comisiei metodice a diriginţilor.

 

Art.14. Săptămânal, fiecare diriginte va stabili o oră în care va fi la dispoziţia părinţilor / asistenţilor maternali pentru activităţi de suport educaţional şi consiliere a acestora.

Anual, după aprobarea orarului şcolar, diriginţii vor stabili ziua din săptămână şi intervalul orar în care desfăşoară activitatea de suport educaţional şi consiliere a părinţilor / asistenţilor maternali, date care vor fi centralizate de responsabilul Comisiei metodice a diriginţilor şi aprobate de directorul C.S.E.I., iar ulterior aduse la cunoştinţă elevilor şi părinţilor / asistenţilor maternali.

 

CAPITOLUL III

CONDUCEREA CENTRULUI ŞCOLAR PENTRU EDUCAŢIE INCLUZIVĂ ROMAN

 

Art.15. Conducerea C.S.E.I. este asigurată de către director, consiliul de administraţie şi consiliul profesoral.

Pentru coordonare şi conducerea unor activităţi specifice, sectoriale sau la nivelul fiecărei clase, în cadrul centrului se organizează şi funcţionează:

- comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii;

- comisia pentru curriculum;

- comisia internă de evaluare continuă;

- comisia de securitate și sănătate în muncă;

- comisia pentru prevenirea și eliminarea violenței, a faptelor de corupție și discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității.

 

Secţiunea I

Directorul

 

Art.16. Directorul exercită conducerea executivă a C.S.E.I., în conformitate cu atribuţiile conferite de legile în vigoare, cu hotărârile Consiliului de administraţie, precum şi cu alte reglementări în vigoare.

Directorul este subordonat Inspectoratului Şcolar Judeţean Neamț, reprezentat prin Inspectorul Şcolar General al acestuia şi reprezintă C.S.E.I. în relaţiile cu terţe persoane fizice sau juridice, în limitele competenţelor legale.

Directorul este coordonatorul întregului personal al C.S.E.I. având drept de îndrumare şi control asupra activităţii acestuia.

 

Art.17. Drepturile şi obligaţiile, responsabilităţile şi atribuţiile directorului sunt cele stabilite prin legile şi reglementările în vigoare.

Directorul este preşedintele Consiliului de administraţie şi al Consiliului profesoral, în faţa cărora trebuie să prezinte rapoarte anuale privind activitatea şi rezultatele obţinute. La începutul fiecărui an şcolar, directorul prezintă un raport privind starea şi realizările C.S.E.I. în anul anterior de învăţământ.

 

Art.18. Anual, directorul numeşte, după consultarea Consiliului profesoral, în baza hotărârii Consiliului de Administrație, profesorii diriginţi la clase şi stabileşte comisiile metodice şi pe domenii care vor funcţiona în anul şcolar curent.

În prima şedinţă a Consiliului profesoral din noul an şcolar, directorul propune acestuia spre aprobare numirea coordonatorului pentru proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare, a  responsabililor comisiilor pe domenii, cât şi a coordonatorului Comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii, atunci când decide să delege această competenţă altei persoane.

 

Art.19. Directorul monitorizează şi controlează permanent calitatea procesului instructiv educativ. Pe baza unei planificări proprii, directorul efectuează asistenţe la orele de curs, astfel încât fiecare cadru didactic să fie asistat cel puţin odată pe semestru.

 

Art.20. În calitate de ordonator secundar de credite, directorul răspunde de elaborarea proiectului de buget, de execuţia corectă a bugetului aprobat cât şi de ţinerea la zi a contabilităţii şi prezentarea la termen a bilanţurilor contabile şi a conturilor de execuţie bugetară.

 

Art.21. În activitatea de conducere, directorul C.S.E.I. este ajutat de către membrii Consiliului de administraţie.

 

Art.22. Directorul răspunde de coordonarea, îndrumarea, monitorizarea şi evaluarea tuturor activităţilor instructiv – educative şcolare şi extraşcolare.

Este responsabilul comisiei pentru curriculum şi răspunde de elaborarea orarului şcolar.

 

Art.23. Directorul răspunde de coordonarea, îndrumarea şi monitorizarea activităţilor personalului didactic auxiliar şi a personalului nedidactic.

Directorul monitorizează ordinea şi curăţenia în cadrul centrului, organizează şi coordonează paza acestuia şi accesul persoanelor străine, executarea lucrărilor de reparaţii şi întreţineri, etc.

 

Art. 23 bis (1) Propune spre aprobare consiliului de administrație suspendarea cursurilo la nivelul unor formațiuni de studiu – gupe / clase sau la nivelul unității de învățământ, în situații obiective, cum ar fi epidemii, intemperii, calamități, alte situații excepționale.

Art. 23 bis (2) Coordonează activitățile realizate prin intermediul tehnologiei și al internetului la nivelul unității de învățământ și stabilește, în acord cu profesorii diriginți și cadrele didactice, modalitatea de valorificare a acestora.

 

Secţiunea II

Consiliul de administraţie

 

Art.24. Consiliul de administraţie este organul de conducere cu rol de decizie în domeniul organizatoric şi administrativ şi are competenţele, răspunderile şi atribuţiile stabilite prin legile şi reglementările în vigoare.

 

Art.25. Consiliul de administraţie al C.S.E.I. este format din 9 membri, din care:

- directorul centrului şcolar;

- trei reprezentanţi ai cadrelor didactice;

- un reprezentant al Președintelui Consiliului Județean;

- doi  reprezentanţi al Consiliului Judeţean Neamț;

- doi  reprezentanţi ai părinţilor;

- liderul de sindicat (cu statut de observator, fără drept de vot)

Cadrele didactice care fac parte din Consiliul de administraţie sunt alese de Consiliul profesoral, la începutul fiecărui an școlar, dar nu mai târziu de începerea cursurilor, la propunerea directorului sau a celorlalţi membri ai consiliului, dintre persoanele cu calităţi manageriale şi performanţe profesionale deosebite.

 

Art.26. Preşedintele Consiliului de administraţie este directorul C.S.E.I. Acesta conduce ședințele consiliului de administrație, semnează hotărârile adoptate și documentele aprobate de către consiliul de administrație.

Preşedintele Consiliului de administraţie numeşte anual, prin decizie, pe secretarul consiliului care are atribuţia de a convoca, în scris membri consiliului de administrație cu cel puțin 72 ore înainte de începerea ședinței ordinare și 24 ore înaintea celei extraordinare, de a redacta procesele verbale ale şedinţelo, dar și alte sarcini prevăzute de OMEN nr.4619/22.09.2014 privind Metodologia cadru de organizare și funcționare a consiliului de administrație din unitățile de învățământ preuniversitar.

 

Art.27. Consiliul de administraţie se întruneşte lunar, precum şi de câte ori consideră necesar directorul sau o treime din membrii acestuia şi este legal constituit în prezenţa a cel puţin 5 din membrii săi.

La şedinţele Consiliului de administraţie participă, fără drept de vot, cu statut de observator, liderul sindical, al cărui punct de vedere se consemnează în procesul verbal.

Hotărârile Consiliului de administraţie se iau prin votul a cel puțin 2/3 dintre membri prezenți, cu excepțiile prevăzute de legislația numită mai sus și aceste hotărâri se afișează la avizier și pe pagina web a unității.

La terminarea şedinţei, toţi membrii şi invitaţii, dacă există, sunt obligaţi să semneze procesul verbal încheiat cu această ocazie. Preşedintele consiliului răspunde de acest lucru. Lipsa cvorumului de semnături anulează valabilitatea aplicării hotărârilor şedinţei respective.

 

Art. 27 bis În situații obiective, cum ar fi calamități, intemperii, epidemii, pandemii, alte situații excepționale, ședințele consiliului de administrație se pot desfășura on-line, prin alte mijloace electronice de comunicare, în sistem de viodeoconferință.

 

Secţiunea III

Consiliul profesoral

 

Art.28. Consiliul profesoral al C.S.E.I. este alcătuit din totalitatea personalului didactic de predare şi instruire practică, cu norma de bază la centrul şcolar, titular şi suplinitor.

Preşedintele Consiliului profesoral este directorul centrului şcolar, care stabileşte şi anunţă data şi ordinea de zi a şedinţelor consiliului. Acesta numeşte anual, prin decizie, secretarul Consiliului profesoral, care are atribuţia de a redacta procesul verbal al şedinţei.

Consiliul profesoral are competenţele, responsabilităţile şi atribuţiile stabilite prin legile şi reglementările în vigoare.

 

Art.29. Consiliul profesoral se întruneşte lunar sau ori de câte ori este nevoie, la propunerea directorului sau la solicitarea a minimum o treime dintre cadrele didactice.

La şedinţele Consiliului profesoral, funcţie de tematica abordată, vor participa personalul didactic auxiliar al centrului, reprezentanţi ai părinţilor, ai autorităţilor publice locale sau ai partenerilor sociali.

Participarea la şedinţele Consiliului profesoral a cadrelor didactice şi a personalului didactic auxiliar (când este convocat) este obligatorie; absenţa nemotivată de la aceste şedinţe se consideră abatere disciplinară şi se sancţionează ca atare. Şedinţele Consiliului profesoral se constituie legal în prezenţa a 2/3 din numărul total de membri.

Hotărârile procedurale se iau, de regulă, prin vot deschis, iar cele de fond, în special cele vizând alegerea unor persoane pe diverse funcţii, se iau exclusiv prin vot secret. Hotărârea este valabilă cu jumătate plus unul din voturile participanţilor la şedinţă.

La terminarea fiecărei şedinţe a Consiliului profesoral, toţi membrii şi invitaţii, dacă există, sunt obligaţi să semneze procesul verbal încheiat cu această ocazie. Directorul centrului răspunde de acest lucru. Lipsa cvorumului de semnături anulează valabilitatea aplicării hotărârilor şedinţei respective.

 

Art. 29 bis În situații obiective, cum ar fi calamități, intemperii, epidemii, pandemii, alte situații excepționale, ședințele consiliului de administrație se pot desfășura on-line, prin alte mijloace electronice de comunicare, în sistem de viodeoconferință.

 

 

Secţiunea IV

Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii

 

Art.30 Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii (C.E.A.C.) îşi desfăşoară activitatea şi are atribuţiile prevăzute în reglementările legale în vigoare.

Principalele atribuţii ale Comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii sunt:

• formulează propuneri de îmbunătăţire a procesului instructiv – educativ;

• coordonează aplicarea procedurilor şi a activităţilor şi asigurare a calităţii educaţiei, aprobate de directorul C.S.E.I.;

• elaborează anual, până la 10 septembrie, un raport de evaluare internă privind calitatea educaţiei în C.S.E.I. pentru anul şcolar încheiat.

 

Art.31 Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii din cadrul C.S.E.I. este formată din 7 membri. Coordonatorul acestei comisii este directorul şcolii.

Ceilalţi membri ai comisiei sunt:

- patru reprezentanţi ai cadrelor didactice, aleşi, de regulă, pentru 2 - 4 ani, de Consiliul profesoral, pe bază de autopropuneri sau la propunerea membrilor Consiliului profesoral. Cadrele care se autopropun vor face o cerere în acest sens şi vor prezenta o scrisoare de intenţie şi un Curriculum vitae;

- un reprezentant al părinţilor;

- un reprezentant al Cnsiliului Județean Neamț.

 

Art.32 În vederea înfiinţării şi asigurării bunei funcţionări a Comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii, Consiliul de administraţie al C.S.E.I. desfăşoară următoarele activităţi:

- elaborează şi adoptă Regulamentul de funcţionare al CEAC şi Strategia de evaluare internă a calităţii, ca documente reglatoare a activităţii acestei comisii;

- directorul C.S.E.I. emite decizia de înfiinţare a CEAC.

 

Art.33 După constituire, CEAC realizează, în primă instanţă, verificarea şi analiza documentelor şcolii esenţiale pentru funcţionarea acesteia şi, pe această bază, formulează un Plan de îmbunătăţire pe care îl înaintează spre aprobare Consiliului de administraţie.

 

Art.34 Principalele activităţi desfăşurate de Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii din cadrul C.S.E.I. sunt:

- la începutul fiecărui an şcolar elaborează un Plan operaţional, derivat din Strategia de evaluare internă, cuprinzând proceduri şi activităţi de evaluare şi îmbunătăţire a calităţi, care se aprobă de Consiliul de administraţie;

- realizarea activităţilor de evaluare şi îmbunătăţire a calităţii, stabilite prin plan;

- monitorizarea şi evaluarea de către membrii CEAC, conform responsabilităţilor specifice, a modului de realizarea a activităţilor de evaluare şi îmbunătăţire a calităţii;

- elaborarea Raportului anual de evaluare internă a calităţii, aprobat în Consiliul de administraţie, fiind apoi trimis către Inspectoratul şcolar şi, la cerere, către ARACIP.

Cu ocazia discutării Raportului anual de evaluare internă, sau atunci când situaţia o cere, Consiliul de administraţie poate revizui documentele programatice ale CEAC, inclusiv Strategia de evaluare internă.

 

Secţiunea V

Comisia pentru curriculum

 

Art.35 Comisia pentru curriculum asigură dezvoltarea coerentă şi interdependentă a ofertei educaţionale a C.S.E.I., cu nevoile de dezvoltare şi integrare socială a elevilor, cu resursele materiale şi umane ale centrului şcolar.

Comisia pentru curriculum elaborează, pe baza consultării comisiilor metodice, curriculum la decizia şcolii (C.D.Ş.), orarul şcolar, metode şi procedee de evaluare ca elevilor, etc. pe care le prezintă spre aprobare conducerii C.S.E.I.

 

Art.36 Comisia pentru curriculum a C.S.E.I. este formată din:

- un coordonator, ales din rândul cadrelor didactice la propunerea consiliului profesoral;

- responsabilii Comisiilor metodice care funcţionează în cadrul C.S.E.I.;

- un cadru didactic responsabil cu întocmirea orarului şcolar, ales de Consiliul profesoral.

Comisia este numită prin decizie a directorului şi îşi desfăşoară activitatea pe baza unui Program de activitate aprobat de Consiliul de administraţie.

 

Art.37 Principalele atribuţii ale comisiei pentru curriculum sunt.

- implementarea şi respectarea Curriculumului naţional, la toate clasele şi specializările;

- sondarea şi analiza opiniilor elevilor şi a părinţilor / asistenţilor maternali ai acestora privind disciplinele din CDŞ din anul şcolar trecut şi elaborarea de propuneri pentru păstrarea sau înfiinţarea a noi discipline sau teme pentru oferta curriculară a noului an şcolar;

- obţinerea avizului inspectorului de specialitate din cadrul ISJ Neamț pentru opţionalele propuse pentru noul an şcolar;

- sprijinirea cadrelor didactice pentru elaborarea Programei şcolare pentru disciplinele şi orele din CDŞ şi realizarea acestora;

- elaborarea unui sistem de evaluare a cunoştinţelor şi deprinderilor elevilor dobândite în cadrul orelor din CDŞ, adaptat specificului ţi particularităţilor elevilor instruiţi;

- elaborează anual orarul şcolar al C.S.E.I.

 

Secţiunea VI

Comisia internă de evaluare continuă

 

Art.38 Comisia internă de evaluare continuă îşi desfăşoară activitatea în baza Ordinului M.E.C. T.S. nr.6552 / 13.12.2011 și M.E.C.T.S. nr. 5555/07.10.2011 şi este destinată urmăririi evoluţiei şcolare a copiilor cu handicap / deficienţă. Comisia evaluează atât copiii / elevii cu dizabilităţi din cadrul C.S.E.I. Roman, cât şi copiii / elevii propuşi spre evaluare de Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională sau copiii / elevii din învăţământul de masă, care sunt recomandaţi de şcoala respectivă pentru a obţine învăţământ de sprijin.

Comisia evaluează periodic elevii cu cerinţe educaţionale speciale şi, dacă este cazul, propune Serviciului de Evaluare Complexă din cadrul Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională  schimbarea diagnosticului, precum şi a orientării şcolare şi profesionale a elevilor în cauză, cu 30 de zile înaintea expirării termenului de valabilitate al Certificatului de expertiză şi orientare profesională..

 

Art.39 Comisia internă de evaluare continuă este formată din cadre didactice cu pregătire psihopedagogică specială, cu experienţă în lucrul cu elevii cu cerinţe educaţionale speciale.

Comisia internă de evaluare continuă are următoarea componenţă:

a) Coordonatorul comisiei, ales de Consiliul profesoral dintre profesorii cu specializarea psihopedagogie specială (pedagogie, psihologie), cu gradul didactic I şi vechime de minim 5 ani în învăţământul special;  

b) Membri permanenţi:

- profesorul psihodiagnostician al şcolii;

- medicul şcolar;

- asistentul social din şcoală;

c) Membri: cadre didactice cu specializarea psihopedagogie specială (pedagogie, psihologie);

Coordonatorul ales de Consiliul profesoral şi membrii comisiei se numesc, prin decizie, de directorul C.S.E.I. pentru fiecare an şcolar.

 

Art.40 Comisia funcţionează pe întreaga perioadă a anului şcolar, desfăşurându-şi activitatea pe baza unui Program de activitate, elaborat la începutul anului şcolar şi aprobat de directorul C.S.E.I.

Comisia poate lucra în plen sau pe subcomisii, care evaluează unul sau mai mulţi elevi, având ca finalitate analiza tuturor observaţiilor şi rezultatelor acţiunii de evaluare întreprinse de fiecare membru al comisiei, precum şi elaborarea materialelor finale pentru fiecare caz în parte.

 

Art.41 Fişa de evaluare a unui copil / elev, însoţită de materialele doveditoare, vor fi trimise oficial Direcţiei Judeţene de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului sau C.J.R.A.E. , însoţite de o adresă semnată de directorul C.S.E.I.

 

 

        Secțiunea VII

Comisia pentru prevenirea și eliminarea violenței, a faptelor de corupție și discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității

Art. 42  La nivelul unității funcționează comisia pentru prevenirea și eliminarea violenței în mediul școlar, conform Strategiei cu privire la reducerea fenomenului de violență în unitățile de învățământ.

Art.43 (1) Componența și atribuțiile comisiei pentru prevenirea și combaterea violenței în mediul școlar respectă reglementările naționale în vigoare.

(2) Componența nominală a Comisiei pentru prevenirea și eliminarea violenței în mediul școlar se stabilește prin decizia internă a directorului, după discutarea și aprobarea ei în CA.

Art. 44. Unitatea, în cadrul Comisiei pentru prevenirea și eliminarea violenței în mediul școlar, elaborează și adoptă anual propriul Plan  anual al unității privind reducerea fenomenului de violență în mediul școlar.

Art. 45 Comisia pentru prevenirea și eliminarea violenței în mediul școlar este responsabilă de punerea în aplicare, la nivelul unității, a Planului cadru de acțiune pentru creșterea gradului de siguranță a elevilor și a personalului și prevenirea delicvenței juvenile în incinta și în zonele adiacente unității. În acest sens, Comisia pentru prevenirea și eliminarea violenței în mediul școlar:

a) Are obligația de a colabora cu autoritățile administrației publice locale/județene, cu reprezentanții poliției și ai jandarmeriei pentru a crește siguranța în unitate;

b) Elaborează rapoarte privind securitatea elevilor din unitate;

c) Propune conducerii unității măsuri specifice, rezultate după analiza factorilor de risc și a situației specifice, care să aibă drept consecință creșterea gradului de siguranță a elevilor și a personalului din unitate și prevenirea delicvenței juvenile în incinta și în zonele adiacente unității.

 

Secțiunea VIII

Comisia pentru control managerial intern

Art. 46. (1) La nivelul unității se constituie, prin decizie a directorului, în baza hotărârii CA, Comisia pentru control managerial intern, în conformitate cu prevederile OMFP nr. 946/2005 pentru aprobarea codului controlului intern/managerial, cuprinzând standardele de control intern/managerial la entitățile publice și pentru dezvoltarea sistemelor de control intern/managerial, cu modificările și completările ulterioare.

(2) Componența, modul de organizare, precum și alte elemente privind această comisie se stabilesc, în funcție de complexitatea și de volumul activităților din unitate, de către conducătorul acesteia. Comisia se întrunește trimestrial sau ori de câte ori este nevoie.

Art. 47. Comisia pentru control managerial intern are următoarele atribuții:

a) asigură coordonarea deciziilor și acțiunilor compartimentelor structurale ale entității publice;

b) organizează, când necesitățile o impun, structuri specializate care să sprijine managementul în activitatea de coordonare;

c) coordonează și influențează decisiv rezultatele interacțiunii dintre salariați în cadrul raporturilor profesionale;

d) conștientizează salariații asupra consecințelor deciziilor și ale acțiunilor lor asupra întregii entități;

e) organizează consultări prealabile, în vederea unei bune coordonări, în cadrul compartimentelor;

 

Secţiunea IX

Consiliul clasei

 

Art.47. Consiliul clasei este constituit din totalitatea personalului didactic de predare şi de instruire practică care predă la clasa respectivă, plus cel puţin un părinte / asistent maternal, ales pentru un an şcolar în cadrul primei şedinţe cu părinţii / asistenţii maternali.

Preşedintele Consiliului clasei este dirigintele acesteia.

Consiliul clasei se întrunește cel puțin o dată pe semestru.

 

Art.48. Consiliul clasei are competenţele, responsabilităţile şi atribuţiile stabilite prin reglementările legale în vigoare.

Scopul activităţii Consiliului clasei este armonizarea cerinţelor educative cu posibilităţile elevilor şi solicitările părinţilor, facilitarea integrării şcolare şi sociale a copiilor cu deficienţe mintale medii, severe, profunde şi / sau asociate.

 

Coordonarea şi managementul fiecărei clase de elevi se realizează prin cadre didactice diriginţi, numiţi, la începutul fiecărui an şcolar, de către director centrului.

Diriginţii desfăşoară activităţi specifice acestei funcţii în următoarele domenii:

- activităţi de suport educaţional, consiliere şi orientare profesională pentru elevii clasei pe care o coordonează. Aceste activităţi se desfăşoară în cadrul orei de orientare şi consiliere prevăzută în orarul şcolar, pe baza planificării calendaristice anuală şi a proiectării didactice semestriale, elaborate conform Programelor şcolare şi ordinelor în vigoare, cât şi a propunerilor cadrelor didactice de la clasă, a părinţilor elevilor şi a elevilor.

- activităţi educative extraşcolare, conform unei planificări elaborate de diriginţi la începutul anului şcolar.

-  activităţi de suport educaţional şi consiliere pentru părinţi (reprezentanţi legali), câte o oră săptămânal.

Ziua şi intervalul orar al acestei activităţi se stabileşte la începutul fiecărui an şcolar de către fiecare diriginte şi se aprobă de directorul centrului.

 

CAPITOLUL IV

PERSONALUL DIDACTIC, DIDACTIC AUXILIAR ŞI NEDIDACTIC

 

Art. 49. Personalul C.S.E.I. – didactic, didactic auxiliar şi nedidactic – are următoarele obligaţii cu caracter general:

- să dovedească prin întreaga activitate răspundere şi preocupare pentru îndeplinirea atribuţiilor centrului şcolar, pentru crearea tuturor condiţiilor care să garanteze îndeplinirea obiectivelor educaţionale şi să-şi îndeplinească, la nivel calitativ şi cantitativ maxim sarcinile din fişa postului;

- să aibă permanent o ţinută morală demnă, în concordanţă cu valorile educaţionale transmise elevilor, o vestimentaţie decentă şi un comportament responsabil;

- să dovedească respect, grijă şi consideraţie în relaţiile cu elevii, părinţii sau reprezentanţii legali ai acestora, ţinând cont de specificul dizabilităţilor copiilor şcolarizaţi;

- să respecte programul de lucru stabilit de conducerea centrului şcolar şi să semneze zilnic condica de prezenţă;

- să nu absenteze nemotivat de la program şi să nu părăsească centrul şcolar în timpul programului fără o aprobare dată în acest sens de către director;

- să se preocupe permanent de propria formare profesională;

- să folosească cu grijă şi să manifeste preocupare pentru păstrarea şi îmbunătăţirea bazei materiale a centrului şcolar;

- să nu sustragă bunuri aparţinând centrului şcolar, elevilor sau altor membrii ai personalului sau să nu faciliteze sustragerea de bunuri;

- să execute, la începutul fiecărui an şcolar, examenul psihologic şi examenul de medicina muncii;

- să nu consume în nicio împrejurare băuturi alcoolice în incinta centrului şcolar şi să nu fumeze decât în locurile special amenajate şi autorizate în acest scop;

- să cunoască şi să respecte normele de disciplina şi protecţia muncii, de P.S.I., etc.

 

Art.50. Personalul didactic are drepturile şi obligaţiile prevăzute de reglementările legale în vigoare, precum şi în fişa postului şi îşi desfăşoară activitatea conform normelor didactice în vigoare şi orarului şcolar al C.S.E.I.. În conformitate cu specificul activităţii centrului şcolar, în plus, cadrele didactice sunt obligate:

- să cunoască specificul şi particularităţile elevilor cu cerinţe educaţionale speciale pe care îi instruieşte şi să îşi adapteze permanent demersul didactic la acestea;

- să organizeze şi să desfăşoare educarea şi instruirea diferenţiată şi particularizată a elevilor din clasă, pe baza unor Planuri de intervenţie individualizate;

- să monitorizeze permanent evoluţia elevilor din clasă, să informeze şi să consilieze permanent familiile acestora cu privire la problematica instruirii lor;

- să prezinte periodic părinţilor, documentele şcolare ale elevilor, portofoliile şi lucrările acestora, situaţia lor şcolară şi disciplinară;

- să colaboreze permanent cu medicul, psihologul şcolar şi terapeutul de limbaj, pentru a stabili terapiile specifice cele mai eficiente coordonate cu adaptarea curriculară care se impune;

- să dezvolte şi să întregească demersul educativ de la clasă cu activităţi educative extraşcolare;

- să organizeze şi să desfăşoare activităţile instructiv educative cu elevii cu cerinţe educaţionale speciale astfel încât să faciliteze integrarea lor şcolară şi, ulterior, integrarea lor socială, bazându-se şi pe educaţia multiculturală şi interculturală.

Fiecare cadru didactic, în timpul programului, răspunde de prezenţa, integritatea fizică şi comportamentul elevilor din clasa la care îşi desfăşoară activitatea didactică.

 

Art.51. Personalului didactic îi este interzis:

- să aplice pedepse corporale sau să agreseze fizic sau verbal elevii, cât şi pe oricine altcineva din personalul centrului şcolar, dintre părinţi sau alte persoane sosite cu diferite probleme în incinta centrului şcolar;

- să condiţioneze calitatea prestaţiei didactice sau evaluarea elevilor de obţinerea oricărui tip de avantaje de la elevi sau de la părinţii / reprezentanţii legali ai acestora;

- să desfăşoare acţiuni de natură să afecteze imaginea publică a elevului, viaţa intimă, privată şi familială a acestuia;

- să efectueze convorbiri telefonice sau pe mijloace electronice, în timpul activităţilor şcolare din orar.

- să investească cu autoritate elevii din școală (să îi folosească pentru coordonarea activităților școlare)

 

Art.52. Personalul didactic de instruire practică are, în plus, următoarele obligaţii:

- să folosească maşinile, instalaţiile şi utilajele la parametrii de funcţionare prevăzuţi în documentaţia tehnică;

- să nu lase nesupravegheate maşinile, instalaţiile şi utilajele aflate în funcţiune;

- să nu permită accesul elevilor la diferite maşini şi utilaje decât după efectuarea instructajului de protecţia muncii şi după ce s-a asigurat că elevii au înţeles şi respectă cele prelucrate şi că poartă echipamentul de protecţie prevăzut;

- să nu permită elevilor efectuarea altor lucrări decât cele stabilite prin obiectivele lecţiei;

- să nu permită folosirea de elevi a maşinilor, instalaţiilor şi utilajelor, a altor materiale, fără supravegherea sa.

 

Art.53. Personalul didactic de sprijin / itinerant  / la domiciliu îşi desfăşoară activitatea în cadrul unităţilor şcolare în care sunt şcolarizaţi elevii cărora le asigură servicii educaţionale de sprijin sau, după caz, la domiciliul elevului, pe baza unui program stabilit de comun acord cu diriginţii/părinţii elevilor şi directorul şcolii.

Cadrele didactice de sprijin/itinerante sunt obligate:

- să colaboreze cu Comisia internă de evaluare continuă pentru a prelua informaţiile necesare asigurării suportului educaţional fiecărui elev repartizat pentru sprijin;

- să elaboreze curriculum adaptat şi planul de intervenţie personalizat pentru fiecare elev care beneficiază de servicii de sprijin, în parteneriat cu cadrele didactice de la clasa respectivă;

- să stabilească, în parteneriat cu cadrele didactice de la clasă modalităţile cele mai adecvate de lucru pentru fiecare unitate de învăţare;

- să desfăşoare activităţi de intervenţie personalizată şi de tip terapeutic – cognitiv – ocupaţional, individuale sau de grup;

- să realizeze periodic evaluarea elevilor cărora le asigură servicii de sprijin şi să reproiecteze, după caz, planul de intervenţie personalizată;

- să consilieze familiile elevilor care beneficiază de serviciile de sprijin şi să coopereze cu acestea;

- să orienteze către Comisia internă de evaluare continuă elevii cu dificultăţi de învăţare din clasele la care asigură servicii de sprijin.

 

Art.54. În relaţia cu C.S.E.I., cadrele didactice de sprijin / itinerante / la domiciliu  sunt obligate:

- să participe la toate şedinţele Consiliului profesoral şi la toate activităţile comisiei metodice a profesorilor şi învăţătorilor de sprijin/itineranţi;

- să prezinte directorului, la începutul fiecărui an şcolar şi ori de câte ori sunt solicitaţi, documentele pe baza cărora îşi desfăşoară activitatea;

- să faciliteze realizarea unor Parteneriate educaţionale sau activităţi în comun de către C.S.E.I. şi şcolile la care asigură servicii de sprijin;

- să-şi desfăşoare activitatea, pe timpul vacanţelor şcolare, în cadrul C.S.E.I.

 

Art.55. Personalul didactic auxiliar – compartimentul secretariat, compartimentul contabilitate, instructorii de educaţie, bibliotecarul, supraveghetorii de noapte, asistența medicală – are drepturile şi obligaţiile cuprinse în reglementările legale în vigoare şi fişele posturilor acestora. Acest personal, sau, după caz, şefii de compartiment, se subordonează directorului C.S.E.I. şi execută atribuţiile stabilite de acesta.

 

Art.56. Personalul nedidactic, format din personalul de pază, de întreţinere, îngrijitori, spălătoreasă, lenjereasă, fochiști, şofer etc. – se subordonează directorului şi execută activităţile prevăzute în fişele posturilor lor și își desfășoară activitatea în baza prevederilor Legii nr. 53/2003 – Codul Muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare și ale contractelor colective de muncă aplicabile.  Obligaţiile generale ale personalului nedidactic sunt:

- să se prezinte la program la termenul stabilit şi să nu întârzie sau să absenteze nemotivat de la program;

- în situaţii deosebite, când este obligat să întârzie sau să absenteze, trebuie să anunţe în timp util directorul şcolii;

- să nu părăsească locul de muncă până la sosirea schimbului, iar în caz de neprezentare a acestuia să anunţe directorul şcolii, care va dispune măsurile ce se impun;

- să folosească în întregime şi cu maximă eficienţă timpul de lucru pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu;

- să ajute copiii care nu se pot deplasa singuri să ajungă în clasă, la sosirea la şcoală, şi să ajungă la ieşire, la terminare orelor de curs;

- să menţină ordinea şi curăţenia la locul de muncă;

- să informeze imediat directorul sau administratorul despre orice nereguli sau abateri de care a luat cunoştinţă, cât şi despre greutăţile întâmpinate în activitatea sa.

 

Art.57. Pentru încălcarea îndatoririlor ce le revin din contractul de muncă, sau pentru încălcarea prevederilor din legislaţia în vigoare şi din prezentul regulament, cadrele didactice, personalul didactic auxiliar, precum şi cel de conducere răspund disciplinar.

Sancţiunile disciplinare care pot fi aplicate, corespunzător Codului Muncii, sunt:

- observaţie;

- avertisment scris;

- diminuarea salariului de bază cu până la 10%, cumulat când este cazul cu indemnizaţia de conducere, pe o perioadă de 1 – 3 luni;

- destituirea din funcţie;

- desfacerea disciplinară a contractului de muncă:

 

Art.58. Propunerea de sancţionare se face de directorul C.S.E.I. sau de cel puţi 1 / 3 din numărul membrilor Consiliului de administraţie ori ai Consiliului profesoral.

Cercetarea abaterii care urmează a fi sancţionată, va fi efectuată de către Comisia de disciplină, numită prin decizie. Comisia de disciplină este formată din 3 – 5 membri, dintre care unul reprezintă sindicatul din care face parte persoana cercetată, iar ceilalţi sunt cadre didactice care au funcţia didactică cel puţin egală cu cea celui cercetat sau personal didactic auxiliar în cazul în care cel cercetat aparţine acestei categorii de personal.

Cercetarea abaterii, incluzând audierea celui cercetat, trebuie să stabilească faptele reale şi urmările acestora, împrejurările în care au fost comise, precum şi vinovăţia sau nevinovăţia celui cercetat. Cercetarea propunerii de sancţionare şi comunicarea deciziei se fac în cel mult 30 de zile data constatării abaterii. Decizia de sancţionare se comunică celui în cauză în cel mult 5 zile de la data emiterii şi produce efecte de la data comunicării. Persoanele sancţionate pot contesta decizia în termen de 30 zile.

 

Art.59. Sancţiunea se stabileşte pe baza raportului Comisiei de disciplină, iar ulterior, se comunică celui în cauză, printr-o decizie scrisă şi semnată de către directorul C.S.E.I., care trebuie să cuprindă elementele prevăzute la art. 268 din Codul Muncii.

În cazul în care cel sancţionat nu a mai săvârşit abateri în cursul unui an de la aplicarea sancţiunii, îmbunătăţindu-şi activitatea şi comportamentul, Consiliul profesoral la solicitarea celui în cauză sau la propunerea directorului centrului şcolar sau a 1/3 din membrii săi, poate pune în discuţie şi hotărî ridicarea şi radierea sancţiunii.

 

Art.60. Personalul nedidactic se sancţionează disciplinar conform prevederilor Codului Muncii, de directorul C.S.E.I. la propunerea Comisiei de disciplină.

 

Art. 61. Răspunderea materială a personalului C.S.E.I.. se stabileşte potrivit legislaţiei în vigoare. Decizia de imputare, precum şi celelalte acte pentru recuperarea pagubelor şi a prejudiciilor aduse, se fac la decizia directorului centrului şcolar de persoanele abilitate pentru această activitate.

 


CAPITOLUL V

ELEVII

Secţiunea I

Calitatea de elev

 

Art.62. Copiii / tinerii cu cerințe educative speciale, integrați în învățământul de masă, au aceleași drepturi ca și ceilalți elevi.

Copiii / tinerii cu cerințe educaționale speciale sau alte tipuri de cerințe educaționale, stabilite prin ordin al ministrului educației naționale, au dreptul să fie școlarizați în unități de învățământ de masă, special și special integrat pentru toate nivelurile de învățământ, diferențiat, în funcție de gradul și tipul deficienței.

Includerea beneficiarilor primari ai educației în clase cu cerințe educaționale speciale, în urma diagnosticării abuzive pe diverse criterii (rasă, naționalitate, etnie, limbă, religie, apartenență la o categorie defavorizată), se sancționează conform prevederilor legale.

 

Art.63. În cadrul C.S.E.I. sunt înscrişi elevi cu diferite dizabilităţi, începând cu cei din ciclul preprimar, primar şi până la cei din ciclul gimnazial oblogatoriu (X), expertizaţi și orientați de către Serviciul de Evaluare Complexă din cadrul Centrului Judeţean de Resurse şi Asistentă Educaţională şi orientaţi cu certificat de handicap de către Comisiile pentru Protecţia Copilului.

 

Art.64. Calitatea de beneficiar primar al educației se exercită prin frecventarea cursurilor şi prin participarea la activităţile existente în programul şcolar. Evidenţa prezenţei elevilor se face la fiecare oră de curs de către cadrul didactic care conduce activitatea.

 

Art.65. Absenţele datorate îmbolnăvirii elevilor, bolilor contagioase din familie sau altor cauze de forţă majoră, dovedite cu acte legale, sunt considerate motivate.

Motivarea absenţelor se face pe baza următoarelor acte:

- adeverinţă eliberată de medicul şcolar, de medicul de familie sau de medicul de specialitate;

- adeverinţă sau certificat medical de la unitatea sanitară în care elevul a fost internat;

- cererea scrisă a părintelui / reprezentantului legal, avizată de dirigintele clasei, adresată şi aprobată de directorul C.S.E.I.

 

Art.66. Pentru eleviicu cerințe educaționale speciale, cu boli cronice sau nedeplasabili din motive medicale, se poate organiza învățământ la domiciliu, organizate conform metodologiilor elaborate de MEN.

 

Secţiunea II

Drepturile şi obligaţiile elevilor

 

Art.67. Elevii au următoarele drepturi:

- să beneficieze de învăţământ gratuit cât şi de asistenţă psihopedagogică şi medicală gratuită;

- să beneficieze de cazare şi hrană gratuită pe toată perioada şcolarizării;

- să se bucure de egalitate în toate drepturile oferite de calitatea de elev;

- să li se respecte demnitatea şi personalitatea; nici o activitate organizată şi desfăşurată în cadrul C.S.E.I. nu poate leza demnitatea sau personalitatea elevilor;

- să beneficieze de programe speciale de învăţământ, adaptate specificului, posibilităţilor şi nevoilor lor;

- să poată utiliza, gratuit, în cadrul activităţilor educative, baza materială a centrului şcolar şi baza sportivă a acestuia;

- să fie evidenţiaţi şi recompensaţi pentru rezultatele obţinute în activităţile şcolare şi extraşcolare;

- să participe la activităţile extraşcolare organizate de C.S.E.I. sau de alte instituţii abilitate;

 

Art.68. Elevii au următoarele obligaţii:

- să frecventeze regulat cursurile, să se pregătească la fiecare disciplină de studiu şi să-şi însuşească cunoştinţele prevăzute în programele şcolare;

- să cunoască şi să respecte prevederile prezentului regulament, regulile de circulaţie rutieră şi cele privind apărarea sănătăţii, normele şi tehnica securităţii muncii cât şi cele de prevenire şi de stingere a incendiilor; normele de protecţie civilă şi normele de protecţia muncii;

- să aibă o comportare civilizată şi o ţinută decentă, atât în cadrul centrului şcolar cât şi în afara acestuia;

- să respecte cadrele didactice, personalul didactic auxiliar şi nedidactic, pe ceilalţi elevi, să fie modeşti şi cuviincioşi;

- să folosească şi să păstreze cu grijă mobilierul clasei şi al centrului şcolar, alte elemente din patrimoniul acestuia;

 

Art.69. Elevilor le este interzis:

- să distrugă documente şcolare: cataloage, carnete de elev, etc.;

- să deterioreze bunurile din dotarea C.S.E.I.

- să aducă şi să difuzeze în cadrul centrului şcolar materiale cu caracter antinaţional, materiale care cultivă violenţa şi intoleranţa, cât şi materiale cu caracter obscen sau pornografic;

- să deţină şi să consume, în perimetrul centrului şcolar, în internat şi în afara acestuia, droguri, băuturi alcoolice, ţigări;

- să participe la jocuri de noroc;

- să introducă şi să utilizeze în perimetrul centrului şcolar arme şi materiale explozive sau inflamabile (muniţie, petarde, pocnitori, etc.) care, prin acţiunea lor, pot afecta integritatea fizică şi psihică a colectivului de elevi şi a personalului centrului şcolar;

- să utilizeze telefoanele mobile în timpul orelor de curs sau altor activităţi şcolare;

- să facă înregistrări audio sau video în incinta centrului şcolar, pe timpul activităţilor şcolare sau în pauze, fără acordul dirigintelui sau conducerii centrului şcolar şi fără a fi asistaţi de un cadru didactic;

- să aibă ţinută, comportamente sau atitudini ostentative sau provocatoare;

- să aducă jigniri sau să manifeste agresivitate în limbaj sau în comportament faţă de colegi şi faţă de personalul centrului şcolar;

- să lanseze anunţuri false cu privire la amplasarea unor materiale explozive în perimetrul centrului şcolar;

- să desfăşoare activităţi sportive în sala de sport sau în curtea interioară în afara orelor de curs şi fără supravegherea profesorului de educaţie fizică;

- să umble la instalaţia electrică (prize, întrerupătoare, siguranţe, becuri sau tuburi de iluminat, aparate electrice, etc.), la instalaţia de încălzit, de aer condiţionat, etc.;

- să părăsească clasa şi/sau incinta centrului şcolar înainte de terminarea orelor de curs fără aprobarea scrisă a directorului şcolii;

- să îşi însuşească rechizite, materiale sau bunuri care nu le aparţin;

- să părăsească incinta școlii neînsoțiți.

 

Secţiunea III

Recompense şi sancţiuni

 

Art.70. Elevilor care obţin rezultate bune şi foarte bune în activităţile şcolare şi extraşcolare li se pot acorda următoarele recompense:

- evidenţierea în faţa colegilor din clasă;

- evidenţierea, de către director, în faţa colegilor din centrul şcolar;

- comunicare verbală sau scrisă adresată părinţilor, cu menţionarea activităţii sau rezultatelor pentru care sunt evidenţiaţi;

- diplome şi premii şcolare;

 

Art.71. Acordarea premiilor şi a unor diplome de merit se face la sfârşitul anului şcolar, la propunerea dirigintelui clasei şi cu aprobarea directorului centrului şcolar.

Art.72. Elevilor care săvârşesc fapte contrare prevederilor prezentului regulament sau altor prevederi legale în vigoare li se pot aplica următoarele sancţiuni:

- observaţie / mustrare individuală;

- avertismentul;

- mustrare în faţa clasei şi / sau a Consiliului clasei;

- mustrare scrisă;

- mutarea disciplinară la o clasă paralelă;

- scăderea notei la purtare;

 

Secţiunea IV

Transferul elevilor

 

Art.73. Elevii au dreptul să se transfere de la o unitate şcolară la alta,  de la o formă de învăţământ la alta şi, în cadrul aceleaşi forme de învăţământ, între clase cu elevi având grade de deficienţă mintală diferite.

 

Art.74. Transferul elevilor se efectuează, de regulă, în perioada intersemestrială sau a vacanţei de vară, la solicitarea părinţilor (tutorilor, asistenţilor maternali) elevilor şi se aprobă de către directorul C.S.E.I.

În mod excepţional, transferul elevilor se poate realiza şi în timpul anului şcolar, în următoarele situaţii:

- la schimbarea domiciliului părinţilor într-o altă localitate;

- la recomandarea de transfer făcută de Serviciul de Evaluare Complexă din cadrul Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională, eliberată pe baza unei expertize medicale.

                                                                                                                     

Art.75. Transferul elevilor de la C.S.E.I. la o altă unitate şcolară sau invers se face cu aprobarea directorului C.S.E.I. După aprobarea transferului către o altă unitate şcolară, în termen de 10 zile, se va înainta acesteia situaţia şcolară a elevului transferat.

În situaţia transferului de la o altă unitate şcolară la C.S.E.I., în termen de 5 zile de la aprobarea acestuia, compartimentul secretariat, este obligat să solicite acestei unităţi şcolare situaţia şcolară a elevului transferat. Elevul nu v-a fi înscris în catalog până la primirea situaţiei sale şcolare de la şcoala de la care s-a transferat.

 

Art.76. Elevii C.S.E.I. se pot transfera, în condiţiile art. 66 din prezentul regulament, de la forma de învăţământ de zi la forma de învăţământ cu scutire totală de frecvenţă şi asigurarea asistenţei educaţionale la domiciliu sau invers.

Acest transfer se poate realiza, pe baza cererii părinţilor (tutorilor, reprezentanţilor legali) doar pe timpul vacanţei de vară şi nu implică modificări în documentele şcolare, elevul integrându-se în noua formă de învăţământ odată cu începerea noului an şcolar.

 

Art.77. Elevii C.S.E.I. se pot transfera, în cadrul aceluiaşi an de studii, între clase / grupe de învăţământ special cu elevi având grade diferite de deficienţă mintală (deficienţă mintală severă, deficienţă mintală medie), pe baza aprobării cererii de transfer de către directorul C.S.E.I.

Transferul se realizează pe baza susţinerii şi promovării de către candidat a unui examen de diferenţe la materiile care sunt în planul cadru al clasei la care se va face transferul şi care nu au figurat în planul cadru al clasei de la care se transferă elevul, inclusiv la disciplinele opţionale.

Transferurile se efectuează în urma evaluării elevului de către C.I.E.C. și la recomandarea acesteia.

Pentru a se aproba transferul, candidatul trebuie să obţină note de trecere la toate materiile examinate.

În urma desfăşurării examenului, C.I.E.C va constitui un dosar care va cuprinde: cererea de transfer, aprobarea de transfer, instrumentele de verificare (bilete, fişe, etc.), lucrările candidatului, fişa centralizatoare cu notele obţinute, procesul verbal al comisiei care va cuprinde concluziile examinării şi propunerea de realizare sau de respingere a transferului.

În baza dosarului întocmit de C.I.E.C, directorul C.S.E.I. a aprobă transferul care se realizează, funcţie de data examenului, atât pe teren cât şi în documentele şcolare, începând cu semestrul următor sau anul şcolar următor.

 

Secţiunea V

Reguli speciale

 

Art.78. Pe timpul începerii şi terminării cursurilor elevii vor respecta următoarele reguli:

- prezenţa elevilor în clasă se va realiza cu minim 5 minute înaintea începerii orelor de curs;

- plecarea elevilor se face după ultima oră de curs, după ce toate materialele didactice şi nedidactice din clasă au fost puse în ordine şi cadrul didactic dispune plecarea elevilor;

- elevii vor părăsi clasa în linişte, fără să alerge, să se bată, să ţipe sau să trântească uşile;

- pe timpul sosirii şi plecării de la cursuri, elevii şi însoţitorii acestora nu vor staţiona în faţa cancelariei, secretariatului sau biroului directorului, pe scări sau pe traseul de acces în clădirile aparţinând centrului şcolar.

 

Art.79. Pe timpul orelor de curs, elevii vor respecta următoarele reguli:

- vor fi atenţi la activitatea desfăşurată, vor respecta indicaţiile şi sarcinile de lucru date de cadrul didactic;

- nu vor desfăşura activităţi care nu au legătură cu ora de curs;

- vor păstra curăţenia în clasă şi nu vor deteriora materialul didactic sau nedidactic;

 

Art.80. În timpul recreaţiilor, elevii vor respecta următoarele reguli:

- ieşirea în recreaţie se face la semnalul soneriei şi după aprobarea dată în acest sens de cadrul didactic, iar intrarea se face imediat după ce a sunat soneria, elevilor fiindu-le interzis să întârzie în recreaţii;

- petrecerea timpului de recreaţie se face, de regulă, în curtea şcolii, iar pe timp nefavorabil la cluburile amenajate în școală;

- circulaţia pe holuri, coridoare sau scări se va face civilizat fiind interzis alergatul pe coridoare şi scări, îmbrâncirea, etc.;

- resturile de alimente consumate în timpul recreaţiei şi hârtiile nefolositoare se vor pune în coşurile de gunoi existente în şcoală şi în clase;

 

Art.81. Pe timpul activităţilor extraşcolare, elevii vor respecta următoarele reguli:

- vor purta o ţinută adecvată tipului activităţii desfăşurate, locului şi timpului de desfăşurare;

- participarea la activităţi se face la solicitarea sau aprobarea cadrului didactic care conduce activitatea şi cu ştirea dirigintelui clasei;

- pe timpul activităţii, elevii vor executa doar acţiunile prevăzute în program şi doar sub supravegherea cadrelor didactice care conduc activitatea;

- deplasarea la şi de la locul activităţii se va face cu însoţitori, fie cadre didactice fie părinţii sau asistenţii maternali.

 

Art. 81 bis În anul școlar 2020 – 2021 se vor respecta toate regulile impuse prin Ordinul 5487/1494/2020 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților / instituțiilor  de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virului SARS – CoV - 2

 

 

 

CAPITOLUL VI

PĂRINŢII (ASISTENŢII MATERNALI, REPREZENTANŢII LEGALI)

 

Art.82. Părinţii (asistenţii maternali, reprezentanţii legali) au următoarele îndatoriri:

- să colaboreze permanent cu C.S.E.I., cu cadrele didactice de la clasa în care este încadrat elevul, în vederea realizării obiectivelor educaţionale;

- să răspundă tuturor solicitărilor venite din partea C.S.E.I.;

- cel puţin odată pe lună, să ia legătura cu dirigintele clasei, în intervalul orar special destinat, pentru a cunoaşte evoluţia şi problemele cu care se confruntă elevul în cauză;

- să asigure frecvenţa şcolară a elevului, însoţindu-l la şi de la şcoală, iar în situaţia în care crede că acesta poate circula singur să dea o declaraţie scrisă în acest sens;

- să trimită elevul la şcoală curat şi cu o ţinută decentă şi îngrijită;

- să meargă cu elevul la medic, de câte ori acesta este bolnav, şi să nu-l aducă la şcoală atunci când acesta este bolnav.

Art. 82 bis Părintele sau reprezentantul legal al preșcolarului / elevului are obligația de a-l susține pe acesta în activitatea de învățare desfășurată, inclusiv în activitatea de învățare realizată prin intermediul tehnologiei și al internetului și de a colabora cu personalul C.S.E.I. Roman pentru desfășurarea în condiții optime a acestei activități.

 

Art.83. Părinţii (asistenţii maternali, reprezentanţii legali) au următoarele drepturi:

- să fie informaţi permanent despre situaţia şcolară şi comportamentul copilului lor;

- să beneficieze de activităţi de suport educaţional şi consiliere, desfăşurate de dirigintele clasei în care este încadrat elevul, săptămânal în intervalul orar stabilit;

- să fie consultaţi pentru planificarea şi desfăşurarea activităţilor extraşcolare;

- să participe la activităţi educative extraşcolare sau cu caracter festiv;

 

Art.84. Părinţii / asistenţii maternali au dreptul şi obligaţia de a se implica direct în susţinerea activităţii educative. În acest scop, la nivelul C.S.E.I. se organizează şi funcţionează Consiliul reprezentativ al părinţilor (dacă acest lucru este posibil)

 

Art. 84. Bis. Părinții/reprezentantul legal pot numi un facilitator, care va fi inclus în planul de abilitate-reabilitare, rspectiv planul de servicii psihoeducaționale. Acesta va fi numit la solicitarea părinților/reprezentantului legal, fie la recomandarea unui profesionist, cu acordul părinților / reprezentantului legal. Pentru copiii cu grad de handicap grav cu asistent personal, părinții / reprezentantul legal asigură obligatoriu facilitator.

 

Art.85. Consiliul reprezentativ al părinţilor se întruneşte la începutul fiecărui an şcolar, în prezenţa directorului C.S.E.I., a şefilor de comisii, altor persoane stabilite de conducerea centrului şcolar.

Cu această ocazie se completează consiliul corespunzător structurii claselor şi se alege preşedintele şi secretarul consiliului pentru noul an şcolar. Cu aceeaşi ocazie, Consiliul reprezentativ al părinţilor îşi desemnează reprezentanţii în Consiliul de administraţie, Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii.

 

Art.86. Consiliul reprezentativ al părinţilor are următoarele atribuţii:

- sprijină organizarea şi desfăşurarea consultaţiilor şi acţiunilor de suport educaţional cu părinţii / reprezentanţii legali;

- susţine activităţile cadrelor didactice în derularea programelor de prevenire şi combatere a abandonului şcolar;

- sprijină şi ajută la întreţinerea şi modernizarea bazei materiale a C.S.E.I.;

- ajută realizarea parteneriatelor educaţionale dintre C.S.E.I. şi instituţiile cu rol educativ de pe plan local;

- susţine personalul centrului şcolar în organizarea şi desfăşurarea activităţilor festive şi aniversare;

- are iniţiative şi se implică în îmbunătăţirea calităţii vieţii şi activităţii elevilor, etc.

 

Art.87. Consiliul reprezentativ al părinţilor poate atrage resurse financiare extrabugetare, constând în contribuţii, donaţii, sponsorizări, etc., venite din partea unor persoane fizice sau juridice.

Fondurile astfel colectate se vor cheltui numai prin decizia Consiliului reprezentativ al părinţilor, în urma consultării cu Consiliul de administraţie, putând fi utilizate pentru:

- modernizarea şi întreţinerea patrimoniului centrului şcolar, a bazei sale materiale şi sportive;

- sprijinirea financiară a unor activităţi extraşcolare desfăşurate în cadrul centrului şcolar;

- acordarea de premii elevilor cu rezultate deosebite la activităţi educativ – sportive.

 

CAPITOLUL VII

ASIGURAREA ORDINII, PAZEI ŞI DISCIPLINEI, ACCESUL ÎN UNITATE

 

Secţiunea I

Asigurarea ordinii şi pazei

 

Art.88. Pentru asigurarea ordinii şi bunei desfăşurări a activităţilor în cadrul C.S.E.I. Roman se organizează serviciul pe şcoală, executat prin rotaţie de cadrele didactice care îşi desfăşoară activitatea în unitate.

Serviciul zilnic se execută de 2 cadre didactice, în două schimburi (schimbul I: 7,00 – 13,00; schimbul II: 13,00 – 19,00), planificarea acestora fiind realizată de către un cadru didactic numit de director.

 

Art.89. Cadrele didactice de serviciu au următoarele atribuţii:

- supraveghează şi îndrumă intrarea elevilor la ore;

- verifică prezenţa elevilor la cursuri şi consemnează despre acest lucru în registrul special destinat;

- supraveghează elevii şi asigură ordinea şi disciplina în recreaţii;

- nu permite nici unui elev sa părăsească în recreaţii incinta centrului şcolar;

- asigură marcarea prin sonerie a începerii şi terminării recreaţiilor;

- asigură intrarea punctuală la ore a elevilor  şi a cadrelor didactice după recreaţii;

- asigură părăsirea localului de către toţi elevii după terminarea orelor de curs;

- reprezintă conducerea școlii, în lipsa acesteia

- îndeplinește toate atribuțiile prevăzute în fișă

 

Art.90. Asigurarea pazei C.S.E.I., se realizează cu personalul propriu, autorizat, astfel:

a) zilnic, în zilele lucrătoare, în intervalul orar 0700 – 1900;

b) în intervalul orar 1900 – 0700 câte un paznic pe tură;

În zilele nelucrătoare şi pe timpul vacanţelor şcolare, paza şi ordinea sunt asigurate de către personalul propriu (paznici).

Atribuţiile şi răspunderile personalului care asigură paza şi ordinea sunt elaborate de director și administrator.

Activitatea personalului care asigură paza şi ordinea este coordonată de directorul C.S.E.I.

 

Art.91. Problemele referitoare la situaţia şcolară sau la eliberarea unor documente se rezolvă de către secretariat.

Programul de lucru cu publicul al secretariatului este următorul:

- luni-vineri, în intervalul orar 1000-1400

 

Secţiunea II

Accesul în unitate

 

Art.92. Accesul persoanelor în incinta C.S.E.I. se face pe poarta principală, pe timpul programului de lucru; în anul școlar 2020 – 2021 este interzis accesul persoanelor străine, a părinților sau aparținătorilor legali în interiorul unității, fără acceptul scris din partea directorului unității.

 

Art.93. În incinta centrului şcolar nu este permis accesul autovehiculelor  cu excepţia autoturismelor aparţinând C.S.E.I.

De asemenea este permis accesul autovehiculelor aparţinând Salvării, Pompierilor, Poliţiei, Jandarmeriei sau Salubrizării, cât şi autovehiculelor aparţinând societăţilor care asigură intervenţia operativă pentru remedierea unor defecţiuni la reţelele interioare (electrice, de gaze, telefonice, apă – canal, etc.).

În cazuri deosebite, cu aprobarea directorului, se poate permite accesul şi altor autovehicule.

 

Art.94. Personalului centrului şcolar îi este permis accesul, de regulă, în timpul stabilit prin program. Pentru rezolvarea unor probleme de serviciu, inclusiv pregătirea unor activităţi şcolare sau extraşcolare, sau realizarea unor lucrări de reparaţie şi întreţinere, membrilor personalului centrului şcolar li se permite accesul şi în afara programului, până la ora 2000. După această oră, accesul este permis doar cu aprobarea directorului.

 

Art.95. Accesul părinţilor / asistenţilor maternali ai elevilor este permis la începerea şi terminarea orelor de curs, până la sala de clasă unde predau sau preiau elevul, cât şi pe timpul şedinţelor cu părinţii sau a altor activităţi la care aceştia sunt solicitaţi să participe. Pentru elevii cu dizabilităţi grave, accesul părinţilor este permis permanent.

Pentru audienţe la director sau rezolvarea unor probleme de secretariat, părinţii au acces conform programului de audienţe şi programului secretariatului. Pentru informaţii şi consiliere de la dirigintele clasei, părinţii / reprezentanţii legali ai elevilor au acces în ziua şi la ora stabilită prin program de fiecare diriginte pentru activităţi de suport educaţional şi consiliere pentru părinţi.

 

Art.96. Accesul altor persoane în şcoală se face cu aprobarea directorului. Relaţiile cu aceste persoane nu trebuie să perturbe procesul instructiv – educativ.

Pentru activităţile de parteneriat sau alte activităţi şcolare sau extraşcolare, accesul cadrelor didactice şi al elevilor din alte şcoli, cât şi al însoţitorilor acestora se va face pe bază de tabel nominal aprobat de directorul C.S.E.I. cu minim 24 ore înainte.

Dacă siguranța școlii este periclitată, ceea ce urmează să fie apreciat de conducerea școlii sau de către cadru didactic de serviciu,  atunci aceștia pot interzice accesul în interiorul școlii pentru persoanele respective.

 

Art.97. Este interzisă scoaterea cadrelor didactice sau a elevilor de la ore pentru rezolvarea unor probleme personale sau care pot fi rezolvate şi după terminarea cursurilor.

 

Secţiunea III

Reguli speciale de ordine şi disciplină

 

Art.98. Programul de lucru al personalului C.S.E.I. Roman este următorul:

a) Cadrele didactice: zilnic, conform orarului şcolar şi planificării orelor de suport educaţional şi consiliere pentru părinţi, cât şi planificării activităţilor extraşcolare. Cadrele didactice vor participa obligatoriu, lunar, la şedinţele Consiliului profesoral, ale Comisiilor metodice sau a altor comisii din care fac parte, la alte activităţi la care sunt solicitate.

b) Personalul de întreţinere desfăşoară activităţi conform orarului întocmit de către administrator și avizat de către directorul școlii

c) Îngrijitorii îşi desfăşoară activitatea conform orarului întocmit de către administrator și avizat de către directorul școlii

d) Paznicii de noapte desfăşoară activităţi zilnic, alternativ, într-un singur schimb între 1900-0700.

e) Instructorii de educaţie:    - luni-vineri între orele 7,00 – 15,00 (schimbul I) și 12,00 – 20,00 (schmbul II);

                                              - sâmbătă-duminică între orele 7,00 – 19,00

f) Secretar: 8,00 – 16,00

g) Asistent social: 8,00 – 16,00

h) Administrator: 7,00 – 15,00

i) Contabil: 8,00 – 16,00

j) Bibliotecar: 8,00 – 16,00

k) Magazioner: 7,00 – 15,00

l) Supraveghetorii de noapte: zilnic între orele 1900-0700;

m) Asistenta medicală: conform graficelor întocmite lunar;

n) Infirmiera: conform graficului întocmit lunar de către administrator;

o) Spălătoreasa - conform graficului întocmit lunar de către administrator;

p) Lenjereasa - conform graficului întocmit lunar de către administrator;

q) Fochist - conform graficului întocmit lunar de către administrator

 

Art.99. Personalul C.S.E.I. Roman este obligat să se prezinte zilnic la program, cu 5-10 minute înaintea începerii acestuia, şi să desfăşoare activitatea specifică funcţiei în intervalul orar stabilit. Absenţa nemotivată de la program este o abatere gravă care se sancţionează conform legislaţiei în vigoare, până la desfacerea contractului de muncă.

În situaţii deosebite, care împiedică prezenţa la program, cei aflaţi în această situaţie vor anunţa directorul unităţii, în timp util.

Tolerarea din partea personalului C.S.E.I. a fumatului şi a consumului de alcool de către elevi va fi sancţionată drastic, conform legislaţiei în vigoare, până la desfacerea contractului de muncă.

 

Art.100. Personalul C.S.E.I. Roman beneficiază de concedii de odihnă, concedii medicale, concedii fără plată, zile libere pentru anumite evenimente, etc. conform legislaţiei în vigoare.

Pentru a beneficia de aceste drepturi, personalul va face cerere scrisă către director, iar pentru concediile medicale şi zilele libere va prezenta ulterior documente justificative legale.

Personalul didactic auxiliar şi personalul nedidactic beneficiază de concediu de odihnă conform planificării anuale întocmite de către administratorul şcolii aprobată de către directorul C.S.E.I.

 

Art.101. În cadrul C.S.E.I. Roman se organizează şi se desfăşoară cu întregul personal cât şi cu elevii activităţi de protecţia muncii, prevenirea şi stingerea incendiilor, protecţie civilă şi protecţia mediului, conform prevederilor legale în vigoare.

Pentru a asigura implicarea personalului la elaborarea şi aplicarea deciziilor în domeniul protecţiei muncii, în cadrul C.S.E.I. se constituie Comisia de securitate şi sănătate în muncă. Componenţa Comisiei de securitate şi sănătate în muncă este stabilită anual prin decizie scrisă a directorului C.S.E.I.

 

Art.102. Accesul şi utilizarea sălii de sport şi a laboratorului de informatică se realizează în următoarele condiţii:

a) Laboratorul de informatică

- accesul în laborator se face pe baza planificării, numai în orele special destinate, în prezenţa responsabilului laboratorului şi a cadrului didactic care conduce ora;

- laboratorul de informatică se utilizează exclusiv pentru activitatea didactică asistată de calculator. Utilizarea calculatoarelor pentru scopuri nedidactice este interzisă;

- modificarea setărilor calculatoarelor şi instalarea de soft nedidactic (jocuri, etc.) este interzisă. Accesul la date stocate pe medii externe (dischetă, CD, Memory Stick, etc.) se realizează, atunci când este cazul, doar de responsabilul laboratorului, la calculatorul său, după verificarea acestor medii;

- desfăşurarea activităţilor cultural – educative în laborator se face conform planificării acestor activităţi, în prezenţa responsabilului laboratorului;

- este interzis accesul în laborator al persoanelor care nu sunt implicate în activitatea didactică desfăşurată;

- la terminarea activităţii, laboratorul se lasă în ordine şi calculatoarele închise.

b) Sala de sport

- sala de sport va fi utilizată doar pentru desfăşurarea orelor de educaţie fizică sau a activităţilor de C.F.M./kinetoterapie;

- accesul elevilor în sală şi desfăşurarea activităţilor se face doar în prezenţa profesorului de educaţie fizică sau cadrului didactic care desfăşoară activitatea respectivă;

- elevii vor participa la activităţi în sala de sport doar cu echipament sportiv adecvat, care nu se va folosi pentru deplasare la sala de sport;

- se interzice lovirea mingii cu piciorul spre pereţii laterali ai sălii sau spre tavanul acesteia;

- este interzis accesul în sală a persoanelor care nu au legătură cu activitatea desfăşurată.

 

CAPITOLUL VIII

ACTIVITĂŢI FESTIVE, CULTURAL –EDUCATIVE ŞI SPORTIVE

 

Art.103. Anual, deschiderea şi încheierea anului şcolar se va marca printr-o activitate festivă, cu participarea părinţilor / reprezentanţilor legali ai elevilor, a unor reprezentanţi ai autorităţilor publice locale, a altor instituţii şi organizaţii.

Festivitatea de încheiere a anului şcolar va include premierea elevilor şi o serbare şcolară.

În anul școlar 2020 – 2021 se suspendă deschiderea și închiderea anului școlar.

 

Art.104. Pe perioada fiecărui an şcolar se vor organiza şi desfăşura activităţi extraşcolare cu caracter educativ sau sportiv. Activităţile se vor desfăşura prin activităţi lunare organizate la nivelul fiecărei clase, cât şi prin activităţi la nivelul centrului şcolar, conform programului elaborat de coordonatorul pentru proiecte şi programe educative.

În anul școlar 2020 – 2021 activitățile extrașcolare se vor desfășuar pe grupe mici, cu respectarea condițiilor de siguranță epidemiologică.

 

Art.105. Organizarea şi conducerea activităţilor cultural – educative şi sportive extraşcolare, din planurile proprii sau cele de parteneriat, desfăşurate în şcoală, se vor realiza conform programelor respective cu respectarea regulilor de siguranţă necesare.

La terminarea fiecărei activităţi, conducătorul activităţii va întocmi un proces verbal semnat atât de el cât şi de colaboratori. Un exemplar din procesul verbal, însoţit de eventuale documente semnificative ale activităţii, vor fi predate coordonatorului pentru proiecte şi programe educative.

 

Art.106. Organizarea şi conducerea activităţilor cultural – educative şi sportive extraşcolare, din planurile proprii sau cele de parteneriat, desfăşurate în afara şcolii, se vor realiza conform programelor respective, cu luare tuturor măsurilor de siguranţă.

Înaintea activităţii, conducătorul acesteia va informa în scris directorul asupra următoarelor aspecte:

- tema, obiectivele şi conţinutul activităţii;

- participanţi din şcoală;

- parteneri din alte unităţi şcolare sau instituţii;

- data, ora şi locul de desfăşurare a activităţii;

- modul şi mijlocul de transport la şi de la activitate;

- măsuri luate pentru siguranţa elevilor;

- alte probleme.

Activitatea se va desfăşura doar după ce directorul va aviza documentul înaintat de conducătorul activităţii.

La terminarea fiecărei activităţi, conducătorul activităţii va întocmi un proces verbal semnat atât de el cât şi de colaboratori. Un exemplar din procesul verbal, însoţit de eventuale documente semnificative ale activităţii, vor fi predate coordonatorului pentru proiecte şi programe educative.

 

CAPITOLUL IX

SOLUŢIONAREA CERERILOR ŞI A RECLAMAŢIILOR

 

Art.107. Personalul unităţii cât şi părinţii (tutorii, asistenţii maternali) elevilor sau alte persoane au dreptul de a adresa directorului C.S.E.I. cereri sau reclamaţii pe diferite probleme, de competenţa unităţii şcolare.

Cererile sau reclamaţiile pot fi adresate verbal, în cadrul audienţelor, sau în scris.

 

Art.108. În cadrul audienţelor la directorul C.S.E.I., personalul unităţii sau persoane din afara acesteia pot formula cereri sau reclamaţii, care se vor consemna în registrul de corespondenţă de către persoana numită de către director, de regulă, secretara şcolii.

 

Art.109. Cererile sau reclamaţiile scrise ale personalului unităţii şcolare sau ale altor persoane se înregistrează la secretariat în registrul de corespondenţă.

 

Art.110. La probleme care nu necesită o cercetare, directorul va comunica pe loc decizia sa, care va fi consemnată în registru. În situaţia în care problema ridicată trebuie studiată, directorul unităţii numeşte, după caz, o persoană sau o comisie care să cerceteze situaţia reclamată şi să formuleze propuneri de soluţionare. Pe baza concluziilor şi propunerilor comisiei, cât şi a constatărilor personale, directorul unităţii şcolare ia decizia care se impune, în conformitate cu legislaţia în vigoare.  

Decizia directorului se aduce la cunoştinţă celui care a făcut cererea sau reclamaţia, verbal sau în scris, în termen de maximum 30 de zile de la înregistrarea acesteia.

 

 

CAPITOLUL X

INTERNATUL ŞCOLAR

 

Art.111. Internatul şcolar, parte constitutivă a Centrului Şcolar pentru Educaţie Incuzivă Roman,  asigură cazarea elevilor din învăţământul preșcolar, primar, gimnazial.

                       

            Art. 112. Elevii interni au următoarele drepturi:

- să folosească baza materială a internatului, în limitele permise de prezentul regulament;

- să beneficieze de cazarmament (pături, cearşafuri, perne) în limita posibilităţilor, la feţe de masă, perdele, covoare, etc.

- să beneficieze de serviciile spălătoriei pentru spălarea şi întreţinerea articolelor de îmbrăcăminte utilizate în timpul programului şcolar – o dată pe săptămână sau, în situaţii excepţionale de câte ori este nevoie;

- să beneficieze de hrană gratuită pe toată perioada şcolarizării;

- să utilizeze, sub supravegherea instructorilor de educaţie, terenul şi sala de sport precum şi sala de festivităţi pentru diverse activităţi sportive, culturale, recreative etc.

- să beneficieze de transport gratuit, cu autoturismul şcolar, la/de la domiciliu, o dată la două săptămâni sau, după caz, la solicitarea părinţilor, la intervale mai mari de timp. Deplasarea la/de la domiciliu în afara acestui program se poate efectua la finele fiecărei săptămâni, după programul de şcoală, pe cheltuiala proprie.

 

Art. 113. Elevii interni au obligaţia să respecte cu stricteţe următoarele reguli:     

 

            1. Să respecte întocmai programul internatului;

            2. Să folosească şi să predea în stare bună materialele încredinţate spre folosinţă;

            3. Este interzisă aducerea persoanelor străine în internat, fără avizul conducerii instituţiei;

            4. Este interzisă părăsirea internatului fără bilet de voie semnat;

            5. Părăsirea internatului fără bilet de voie este o abatere gravă de la disciplina internă a internatului şi elevul va fi sancţionat ca atare;

            6. Repartiţia în camere a elevilor este obligatorie. Este interzisă mutarea dintr-o cameră în alta fără avizul îngrijitorului, dirigintelui şi directorului C.S.E.I.;

            7. Elevii sunt obligaţi să respecte modul de aranjare a paturilor şi a altor piese de mobilier în camere;

            8. Elevii sunt obligaţi să se supună controlului medical şi să respecte întocmai prescripţiile medicale;

            9. Elevii sunt obligaţi să se respecte unii pe alţii. Este interzis accesul în dormitoare străine sau la alte nivele decât cel repartizat;

            10. Este interzis accesul nejustificat în internat în timpul programului şcolar. Fiecare elev intern este obligat să respecte programul şcolar;

            11. Elevii sunt obligaţi să respecte şi să execute sarcinile stabilite, conform cerinţelor didactice şi a programului internatului, de către instructorii de educaţie, supraveghetorii de noapte, asistenta medicală, personalul de îngrijire şi supraveghere;

            12. Pentru orice nemulţumire cauzată de desfăşurarea activităţii din internat, elevii vor înştiinţa  dirigintele clasei şi dacă situaţia o impune, conducerea şcolii;

            13. Elevii sunt obligaţi să respecte normele igienico-sanitare specifice internatului şi cantinei;

            14. Fiecare elev este obligat să păstreze curăţenia şi să participe la realizarea curăţeniei atât în interiorul internatului cât şi în exterior conform unui program stabilit;

            15. Elevii interni sunt obligaţi să respecte statutul personalului angajat în instituţie;

            16. Elevii interni sunt obligaţi să participe la acţiunile social-culturale şi sportive stabilite în programul internatului;

           17. Este interzis accesul elevilor în internat cu cuţite, sau alte mijloace care pun în pericol viaţa şi integritatea personală a elevilor şi a personalului angajat;

            19. Este interzis cu desăvârşire fumatul şi consumul de alcool;

 

Art. 114.   În cazul abaterilor de la programul internatului elevii vor suporta următoarele sancţiuni:

           - mustrare în faţa clasei şi a colectivului din internat;

           - informare scrisă a părinţilor/tutorilor legali;

           - chemarea părinţilor/ tutorilor legali la şcoală;

           - scăderea notei la purtare;

 

 

 

 

 

 

   CAPITOLUL IX

ATRIBUȚIILE CADRULUI DIDACTIC DE SERVICIU PE UNITATE

 

Art. 115. Cadrele didiactice de serviciu își desfășoară activitatea pe două schimburi: Schimbul I: 7 – 13

            Schimbul II: 13 – 19

Art. 116. Conduc şi răspund de buna desfăşurare a programului administrativ de de dimineaţa, asigură servirea la timp a micului dejun şi desfăşurarea programului elevilor după orarul şcolii (cu specificarea în procesul verbal cum s-au acoperit clasele unde lipsesc motivat sau nemotivat cadrele didactice şi de cine au fost înlocuite).

            Se vor lua măsuri de supraveghere corectă a elevilor pe timpul pauzelor, urmăresc desfăşurarea corectă a activităţii din compartimentele auxiliare (cabinet medical, magazie, spălătorie, bucătărie, sector îngrijire) ajutaţi fiind de instructorii de educaţie.

Art. 117. Atribuțiile cadrului didactic de serviciu sunt:

1. Fiecare cadru didactic are obligaţia de a îndeplini sarcina de profesor de serviciu pe şcoală, conform graficului stabilit la începutul semestrului şi afişat în cancelarie, în două schimburi.

2. Învoirea cadrului didactic de la serviciul pe şcoală se acceptă doar dacă are motive foarte bine întemeiate. Acesta are datoria să anunţe responsabilul care întocmeşte graficul profesorilor de serviciu, cu minimum 2 zile înainte de data la care trebuia să efectueze serviciul, pentru a fi înlocuit cu un alt cadru didactic sau poate să-şi găsească singur un înlocuitor.

3. Profesorul de serviciu asigură desfăşurarea procesului de învăţământ în bune condiţii, îndrumând şi controlând activitatea din şcoală.

4. Participă la eliberearea alimentelor din magazie, semnează lista de alimete şi urmăreşte folosirea integrală a acestora la prepararea hranei pentru elevi, conform meniului zilei respective.

5. Profesorul de serviciu verifica existenta cataloagelor si raspunde de securitatea lor pe toata durata zilei. La sfarsitul zilei, profesorul de serviciu face inventarul cataloagelor si a condicilor si le asigura. Orice profesor care foloseste un catalog in afara orelor sale de curs are obligatia de a aduce la cunostinta profesorului diriginte acest fapt, precum si perioada de timp cat va retine catalogul respectiv.

6. Asigură îndeplinirea programului în bune condiţii: sunatul la timp pentru intrarea şi ieşirea elevilor la şi de la ore, prezenţa profesorilor în fiecare clasă (în caz contrar va anunţa imediat directorul pentru a se lua măsurile corespunzătoare).

7. Profesorul de serviciu supraveghează starea de disciplină a elevilor în timpul pauzelor, intervine în cazul în care sunt abateri disciplinare sau evenimente deosebite, pe care le consemnează ulterior în procesul verbal.

8. La venirea ofiţerului de serviciu în schimbul II (ora 13) se informează despre predarea – primirea elevilor, supraveghează elevii la masă.

9. Ofiţerul de serviciu din schimbul II predă colectivul de elevi la ora 14 educatorilor şi continuă conducerea programului de după-amiază până la ora 19 (ora ieşirii din serviciu), când predă serviciul supraveghetorilor de noapte, pe bază de proces verbal.

10. Ofițerul de serviciu din perioada vacanțelor va conduce și coordona buna desfășurare a programului elevilor, consultând programul de vacanță întocmit la nivel de școală și va realiza împărțirea elevilor din unitate în grupe, numind pentru fiecare din aceste grupe câte un responsabil din rândul cadrelor didactice care de află de serviciu.

11. Controlează starea de curăţenie şi respectarea normelor de igienă din şcoală şi asigură ordinea şi curăţenia în curtea şcolii, cu ajutorul personalului de serviciu .

12. La solicitarea paznicului, profesorul de serviciu oferă informaţiile necesare persoanelor străine (părinţi, rude ş.a.) intrate în şcoală.

13. Atributiile profesorului de serviciu se extind si in spatiul din curtea scolii.

14. Profesorul de serviciu coordonează întreaga activitate din şcoală în absenţa directorului, având dreptul să dea dispoziţii personalului de întreţinere pentru a remedia problemele apărute.

15. Profesorul de serviciu consemnează în registrul special de procese verbale evenimentele deosebite care se petrec în perioada desfăşurării serviciului său.

16. Profesorul de serviciu are obligatia de a solicita persoanelor straine care doresc sa intre in scoala, date despre scopul vizitei si datele personale ale acestora, pe care apoi le va conduce la diriginti, invatatori sau directiune.

17. Profesorul de serviciu verifica intrarea la timp la ore a profesorilor si elevilor si aduce la cunostinta directiunii eventualele absente. In lipsa directorului, profesorul de serviciu ia masuri pentru acoperirea orelor respective.

Art. 118. Profesorii de serviciu care nu-şi realizează atribuţiile vor fi depunctați în fișa de evaluare anuală și/sau sancționați conform legislației în vigoare.

 

 

CAPITOLUL X

DISPOZIŢII FINALE

 

Art.119. Prezentul regulament intră în vigoare la data aprobării sale în Consiliul de administraţie.

La aceeaşi dată regulamentul anterior, cât şi orice document cu prevederi contrare prezentului regulament se abrogă.

 

Art.120. La apariţia unor acte legislative sau normative noi, cât şi a normelor metodologice, instrucţiunilor şi regulamentelor ce decurg din aplicarea acestora, prezentul regulament va fi actualizat şi completat corespunzător.

 

Regulament aprobat în şedinţa Consiliului de administraţie din data de 25.09.2019

 

 

Directorul Centrului Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Roman

Prof. Damian Benone

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu