Otilia Cazimir ( 12 februarie 1894- 8 iunie 1967)


Vă mai amintiți de Otilia Cazimir???


Într-o zi de 12 februarie 1894 apărea pe lume, în județul nostru, la Cotu Vameș, scriitoarea Otilia Cazimir, al cincilea copil al învățătorilor Ecaterina și Gheorghe Gavrilescu.
Dorind a marca acest moment comemorativ, coordonatorii "Cercului de Muzică și Poezie" din cadrul Centrului Școlar pentru Educatie Incluziva – Roman au desfășurat un proiect educativ-cultural la biblioteca școlii.
Personalitatea Otiliei Cazimir, supranumită „poeta sufletelor simple”, a fost evocată pe ințelesul elevilor noștri de către doamna bibliotecar Olivia Erimescu. Am aflat cu toții că pseudonimul literar al Alexandrei Gavrilescu este de fapt o “plăsmuire de legendă”… deoarece tânăra poetă, la începutul carierei se semna cu trei steluţe, Mihail Sadoveanu şi Garabet Ibrăileanu i-au devenit “naşi”, primul spunându-i Otilia, iar al doilea Cazimir.
Am mai aflat că poeta este cunoscută în special pentru poeziile sale destinate copiilor, dar a publicat și volume de schițe și nuvele, a făcut traduceri din literatura rusă și franceză, aproape vreo 50 de volume !!!
Astăzi am recitit împreună cu elevii gingaşele sale versuri, am colorat cu cei mici scene din poeziile cele mai îndragite, i-am audiat vocea şi am dezlegat ghicitori inspirate din lirica Otiliei Cazimir…, ne-am BUCURAT amintindu-ne de jucãriile literare pe care ni le-a lăsat.
Copii, nici o jucãrie nu e mai frumoasã ca jucãria de cuvinte… nici un joc fãcut nu e mai frumos ca unul povestit, nici o maşinã nu zboarã mai repede ca visul poveştilor !
Tu ştii cine a fost Luchi?

/ 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu