"Nu știu alții cum sunt…”, dar eu, când mă gândesc la Ion Creangă, simt o nesfârșită recunoștință, căci, oricât de maturi sau importanți am fi, totuși undeva în taina sufletelor noastre sălășluiește copilul "șturlubatic" descris cu așa măiestrie de Ion Creangă în "Amintirile..." sale.


 Astăzi, 1 martie 2021, se împlinesc 184 de ani de la nașterea celui mai de preț mărțișor literar oferit de Dumnezeu nației române.


Coordonatoarea Cercului de Muzică și Poezie a C.S.E.I. Roman are deja tradiție în a cinsti scriitorii care au făurit capodopere literare de o valoare inestimabilă pentru cultura română. Evenimentul de astăzi a avut ca amfitrion pe doamna bibliotecar Erimescu Olivia, care a prezentat elevilor viața scriitorului, opera, casa memorială și cele mai frumoase povești și povestiri ale "hâtrului" humuleștean. Ne-am verificat și cunoștințele completând un rebus tematic, ne-am distrat citind împreună fragmente hazlii din "Amintiri...", etc.
După-amiază omagierea marelui povestitor a continuat. Dna. prof. educator Tatiana Ghebosu a audiat împreună cu elevii povestea "Ursul păcălit de vulpe" și a lucrat apoi cu veselie în cadrul terapiei ocupaționale fișe cu specificul poveștii.
Tu știi care este diferența dintre poveste și povestire ...?!!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu